Skip to main content

Wat is Storytelling?

Storytelling is een manier om jouw doelgroep aan te spreken met een pakkend verhaal. Het is een krachtig en natuurlijk communicatiemiddel om mensen te bereiken en een digitaal product succesvol te maken.

Waarom is Storytelling succesvol?

Bij succesvolle Storytelling speelt herkenbaarheid een grote rol. Dat doe je door een verhaal te bedenken dat mensen een spiegel voorhoudt, of waar ze binding mee voelen. Voer je Storytelling succesvol uit, dan is het een krachtige marketing-tool. Jouw boodschap wordt immers geloofwaardiger als iemand zich met je kan identificeren.

Wat is storytelling?

Voorbeelden van succesvolle Storytelling

Om goede voorbeelden van Storytelling te vinden, hoef je alleen maar de reclamewereld in te duiken. Merken als Starbucks, Tony Chocolonely en LEGO zijn meesters in het bedenken van pakkende verhalen. Of bekijk de video van UNOX hiernaast eens. Daarin wordt de moderne, vegetarische rookworst gepromoot met een nostalgisch verhaal. De boodschap: tijden veranderen.

Hoe gebruik je storytelling?

Hoe gebruik je Storytelling succesvol?

Met de juiste Storytelling maak je jouw digitale project aansprekend en aantrekkelijker. Maar hoe zet je dit communicatiemiddel zo effectief mogelijk in? Het is belangrijk dat jouw verhaal kwaliteit uitstraalt, maar tegelijkertijd subtiel is. Kortom: hoe minder jouw boodschap ‘sales’ uistraalt, hoe beter. Advies nodig? Brthrs denkt graag met je mee over het juiste verhaal voor jouw organisatie.

Foto van Robert Keus met roze achtergrond

Hey!

Wil je meer weten?

Dit is Robert, directeur van Brthrs. Heb je een vraag, een uitdaging, een idee… Hij hoort het graag!

WhatsApp Robert
Ga naar de inhoud