Skip to main content

Beste opdrachtgevers en ondernemers,

Ik hoef jullie niet te vertellen dat wij ons in een uitzonderlijke situatie bevinden. Een situatie waarin je als ondernemer op de proef wordt gesteld en die je dwingt creatief te zijn. Gezonde bedrijven die een maand geleden nog miljoenen omzet draaiden, vallen nu stil en worden gedwongen dingen anders aan te pakken. Vooral de weg naar het uitbreiden van de online-activiteiten en online verkopen ligt het meest voor de hand. En hierbij kunnen wij helpen.

Afgelopen week hebben wij samen met het team gekeken hoe wij als Brthrs & Sstrs ons steentje kunnen bijdragen aan de ondernemers van Nederland die in zwaar weer verkeren. Daar zijn een vijftal oplossing uitgekomen. Zie hieronder mijn eerste “vlog” ever.

Oplossing 1

Wij zijn samen met de GeluksBV (Utrecht) de initiatiefnemers van de app “De Geweldige Wijk“. De Geweldige Wijk is een iOS en Android app die is ontwikkeld om mensen die het minder hebben, te helpen. Het werkt heel simpel. Je maakt een profiel aan en als je hulp nodig hebt kan je een vraag stellen, waar andere mensen op kunnen reageren als ze willen helpen. Momenteel wordt de app met succes gebruikt door de Gemeente Meppel. De app was tot vandaag alleen beschikbaar voor inwoners van die gemeente. Daar hebben wij nu verandering gebracht.

De app nu in alle gemeenten beschikbaar

Het coronavirus en de bijbehorende maatregelen zet ons hele maatschappelijke leven op zijn kop. Er is angst, er zijn zorgen en waar mensen worden getroffen, is er verdriet. Tegelijkertijd ontstaan er vele hartverwarmende initiatieven van mensen die een ander willen helpen. Om die hulpvragers en -gevers eenvoudiger met elkaar in contact te brengen hebben wij besloten de Geweldige Wijk app vanaf vandaag gratis beschikbaar te stellen voor iedereen in Nederland en voor alle gemeenten. Met de app kun je gemakkelijk hulp vragen of aanbieden in jouw wijk of gemeente

Wat maakt deze app anders

Je vraagt je natuurlijk af wat de Geweldige Wijk anders maakt dan alle andere initiatieven. Alle gebruikers geven aan in welke categorieën zij kunnen helpen. Wanneer er een vraag in deze categorie wordt gesteld krijgen alle gebruikers van dezelfde categorie een push-notificatie. Hierdoor wordt je vraag sneller opgelost. Tevens kan de hulp-aanbieder kiezen op welke hulpvraag hij of zij wil ingaan, waarna aanbieder en vrager eerst met elkaar kunnen chatten om e.e.a. af te stemmen.

De Geweldige Wijk app is gratis te downloaden in de Play Store en de App Store.

Oplossing 2

Door de coronacrisis zijn veel mensen aangewezen op online dienstverlening. Maar veel websites en apps zijn helaas nog niet toegankelijk voor iedereen. Terwijl er vaak maar een paar kleine aanpassingen nodig zijn om deze diensten een stuk toegankelijker te maken. Daarom bieden wij nu aan om jouw website of app te controleren op digitale toegankelijkheid en passen we eventueel quick wins direct toe. Zo kan iedereen veilig vanuit huis gebruik maken van online diensten. Doe nu snel de quickscan en wij nemen contact met je op.

Oplossing 3

Alle bestaande en nieuwe klanten krijgen van ons een halve dag gratis. Deze uren kunnen bijvoorbeeld gebruikt worden om jouw website of app “Corona Ready” te maken.

Oplossing 4

Scheduled is een platform waarmee je SMSjes of berichten kunt inplannen voor je messengers. Wij zagen de laatste twee weken een grote stijging in het aantal ingeplande en verstuurde berichten. Wij hebben daarom al onze bestaande betaalde gebruikers 25 gratis SMSjes gegeven. Dit omdat in contact blijven in deze tijden extra belangrijk is.

Oplossing 5

Veel ondernemers hebben het op dit moment heel zwaar. Vooral de horeca en de winkeliers worden hard geraakt. Als ondernemers in hart en nieren gaat dit ons aan het hart en willen wij graag ons steentje bijdragen. Daarom bieden wij onze diensten op het gebied van webshop-ontwikkeling aan voor een zeer gereduceerd tarief.

Tot slot

Wij hopen dat wij met deze oplossingen andere ondernemers en bedrijven een klein beetje kunnen helpen. Mocht je een vraag hebben of wil je dat wij je ergens bij helpen, stuur dan een mailtje naar mij: robert (at) brthrs.nl.

Cheers,

Robert & Sebastiaan

Ga naar de inhoud